МОВА

Якщо ви розглядаєте вакансії у міжнародних компаніях чи організаціях, експортних компаніях або стартапах, що працюють на зовнішній ринок, — вам потрібне резюме англійською мовою.
Якщо орієнтуєтесь на українські компанії, державні організації або компанії, що працюють виключно на внутрішній ринок, — ви маєте надсилати резюме українською мовою.
Якщо вас цікавлять грантові програми або участь у проєктах в якості експерта, наприклад, то, в залежності від того, хто є організатором, вам може бути необхідно резюме як українською, так і англійською. А в деяких випадках обома мовами одразу. 
Звісно, якщо ви хочете, щоб робота була пов’язана з міжнародною діяльністю, то вам важливо продемонструвати володіння мовою, починаючи з резюме. У такому випадку ваше резюме має бути англійською. А якщо ви готові до роботи в локальних компаніях, ваше резюме англійською можуть просто не зрозуміти. 
Загалом краще не обмежувати себе у можливостях і мати резюме обома мовами.

ФОТО
У вас обов’язково повинен бути варіант резюме з фото. Чи надсилати його або варіант без фотографії, залежить від того, в яку конкретно компанію ви надсилаєте заявку.
В українські або невеликі міжнародні компанії краще подавати резюме з фото. Фото додає документу жвавості, знайомить з вами більш особисто і емоційно. Резюме з фото в більшості випадків буде більш виграшним і ефективним варіантом. А от якщо компанія велика, системна і міжнародна, а також, якщо ви подаєте резюме на вакансію в міжнародну організацію (ООН, ЮНІСЕФ і т.д.), то фото може спрацювати проти вас. Вік і зовнішність там вважаються факторами, які не мають відношення до професіоналізму. Багато компаній приймають внутрішні антидискримінаційні політики, і якщо в таку компанію потрапляє резюме із зазначеним віком і фото, воно повинно бути виключено з процесу відбору. Тому будьте уважні і вивчайте вимоги компаній до подачі.

Якщо говорити про саме фото, то базові вимоги такі:
• однотонний фон (білий, розмитий, сірий); 
• офіційна форма одягу (в стриманих тонах); 
• погляд в камеру;
 • добре видно обличчя;
• не варто брати фотографію в повний зріст, по пояс буде досить;
 • і не використовуйте фото, вирізане із загального фону (з частиною плеча сусіда або бабусиним сервантом).
Виняток становлять фото для креативних позицій і в креативні компанії. Тут можна використовувати яскравий фон, одяг або інші нестандартні комбінації. Загальним залишається погляд в камеру і необрізане фото, на якому має бути добре видно ваше обличчя.

ФОРМАТУВАННЯ Й ОБСЯГ
Оптимальний обсяг резюме — 1 сторінка. Якщо ваш досвід роботи переважає за 5 років, резюме може бути довшим, але краще все одно не розтягувати його. Обов’язково діліть текст на абзаци і пишіть простими реченнями по 5-7 слів. Уникайте незрозумілих скорочень, а краще додайте слова, які будуть ключовими для цієї вакансії. 
Використовуйте один колір тексту, шрифт (без засічок — Calibri, Arial) і кегль (10-12). Заголовки виділяйте жирним, а от курсиву, відступів та маркувань краще уникати.