14.09.2021 | 14:51

Портфоліо – одна із сучасних технологій пошуку роботи, яка допомагає справити позитивне враження на роботодавця і відкривати нові можливості для власного професійного зростання.

До портфоліо входять:

- резюме;

- мотиваційний лист (супровідний лист);

- рекомендації (рекомендаційний лист).

Резюме – це документ, що дає роботодавцю коротку, позитивну й достовірну інформацію про кандидата на вільне робоче місце та служить основою для запрошення на співбесіду. Мета резюме – зацікавити роботодавця в кандидатурі претендента на вакансію. Резюме складається для кожного конкретного випадку. Резюме завжди подається з супровідним лис­том, де висловлюється Ваше бажання отримати те чи інше місце роботи та пояснюється, чому саме Ви підходите на цю вакансію.

Резюме можна використати:

  • як засіб повідомлення про себе роботодавцю;

  • як джерело інформації для заповнення форм та анкет;

  • як лист-звернення з метою отримання роботи;

  • під час розмови по телефону з роботодавцем;

  • як допоміжний засіб при підготовці до співбесіди;

  • як перелік досягнень, який підвищує самооцінку.

Правила написання резюме:

  • використовуйте для резюме найкращий папір, чіткий, гарний шрифт, витримуйте єдиний стиль викладу і написання;

  • контролюйте обсяг тексту: резюме повинно займати не більше 1-2 сторінок;

  • використовуйте поділ тексту на смислові блоки – це покращує читабельність і додає тексту естетичності;

  • викладайте   інформацію  лаконічно,   конкретно, правдиво;

  • описуйте в резюме тільки позитивні якості;

  • вказуйте тільки ту інформацію, яку можете повністю підтвердити;

  • не допускайте орфографічних, граматичних та друкарських помилок;

  • уникайте   використання   будь-яких   абревіатур, термінів;

  • зробіть резюме привабливим за формою, легким для сприйняття.

Супровідний лист надає глибини вашому резюме та дозволяє розкрити Вашу індивідуальність. Крім того, в ньому Ви докладніше пояснюєте, чому вашу кандидатуру доцільно розглянути.

Правила складання супровідного листа:

Перше речення повинно захоплювати всю увагу роботодавця.

Вкажіть на спільні інтереси в досягненні успіхів в роботі, наприклад: “Мій досвід роботи, зв’язки, знання бази даних... допоможуть Вашій компанії досягнути хороших результатів”.

Висловіть свій ентузіазм з приводу цієї роботи.

Лист повинен бути коротким (5-6 речень), але влучним.

Рекомендаційний лист

Якщо у Вас є можливість взяти рекомендаційний лист у керівника з попереднього місця роботи, обов’язково скористайтесь цією можливістю. Рекомендації підвищать Ваші шанси під час розгляду Вашої кандидатури.

Правила складання рекомендаційного листа

Рекомендаційний лист краще скласти на бланку підприємства.

Сам документ складається в довільній формі, тому що це особистий відгук Вашого керівника.

Звернення  до адресата, як правило, відсутнє, тому що рекомендація універсальна і може бути використана де завгодно.

Ви можете написати листа самостійно, але за підписом керівника, тому будьте об’єктивні.