22.04.2016 | 08:41

В рамках профорієнтаційного проекту Хмельницького обласного центру зайнятості «Підприємцями не народжуються - ними стають!» Старосинявський районний центр зайнятості організував для безробітної молоді, в тому числі учасників АТО, внутрішньо-переміщених осіб низку заходів, а саме: професіографічну екскурсію на підприємства фізичної особи–підприємця Кравчук Наталії Юріївни; групові профконсультації із застосуванням психодіагностичних методик.

В ході презентації Наталія Кравчук розповіла, що стала підприємцем не без допомоги служби зайнятості. Перебуваючи на обліку у Старосинявському РЦЗ, захопилась ідеєю відкрити магазин з продажу посуду та маючи досвід роботи за спеціальністю «бухгалтер», спрямувала свої навики, уміння на спробу відкриття власної справи. Для реалізації своєї мети отримала одноразово виплату допомоги по безробіттю та згодом відкрила своє перше торгівельне підприємство. На сьогодні Наталія Юріївна – успішний підприємець, розвиваючи сітку магазинів «Зоря» та «Зорянка» створила нові робочі місця і за сприянням районного центру зайнятості працевлаштувала двох безробітних, які пройшли стажування за професією «Продавець продовольчих товарів».

Учасники заходу активно цікавились умовами та оплатою праці, отримували консультації безпосередньо від роботодавця, визначали необхідні критерії для відкриття власної справи.

Щоб прогнозувати найбільшу успішність в пошуку роботи, в освоєнні підприємницької діяльності окремі учасники попереднього заходу виявили бажання взяти участь у груповій профконсультації із застосуванням психодіагностичних методик. В результаті психодіагностичного обстеження використано методики, що визначають структуру інтересів і нахилів, властивостей безробітного. Так, наприклад, розглянуто класифікацію типів професійної спрямованості за методикою Голланда. Адже вона допомагає визначитись в освоєнні підприємництва, вивчає прагнення людини до ризику, до лідерства, до швидкого ухвалення рішень.

Таким чином, проведення таких профорієнтаційних заходів з безробітними дозволяють активізувати їх внутрішні ресурси та потенційні можливості, допомагають їм у професійній реалізації, підвищенні мотивації до праці, в формуванні здатності самостійного прийняття рішення щодо вибору чи зміни професії, професійного навчання, працевлаштування.