09.09.2016 | 11:09

Сучасний ринок праці стрімко змінюється з розвитком глобальних технологій і постійним прогресом. Потреба в нових і перспективних професіях усе більше зростатиме. На зміну старим приходять нові професії, більш затребувані й цікаві. Молодій людині необхідно вміти презентувати свої вміння та здібності, переконувати, вести дискусію, складати план побудови власної кар'єри та саморозвитку. Особливо гостро проблема професійного самоствердження стоїть перед старшокласниками.

 З цією метою Старосинявським районним центром зайнятості 1-го та 6-го вересня 2016 року проведено профорєнтаційні зустрічі - уроки реального трудового життя з учнівською молоддю 9-11 класів Старосинявської зош І-ІІст. №1 та Старосинявського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІст., гімназія». Фахівець районного центру зайнятості ознайомила учнів з новими професіями: біоінженер, молекулярний дієтолог, сіті-фермер, енергоаудитор, проектувальник «розумних доріг» та ін.

Під час заходу основна увага приділялася правильному та обґрунтованому вибору професії, побудові кар’єри, зроблено акцент на престижності робітничих професій, зокрема тих, що користуються попитом на ринку праці регіону. Спілкуючись з учнями щодо вибору майбутнього фаху, було наголошено, що популярні професії не завжди є найпотрібнішими. Адже професійну освіту можна здобувати поступово: спочатку отримати робітничу професію і бути працевлаштованим.

В ході уроку учні працювали із папками з опису професій, професіографічними путівниками, барометром професій, а також ознайомилися із формулою «Хочу» - «Можу» - «Треба» та взяли участь у розвиваючих вправах. Аби визначити власну професійну спрямованість усі бажаючі пройшли професійне тестування за допомогою диференційно-діагностичного опитувальника професійної спрямованості Клімова Є.О., що дає можливість визначити сферу професійних інтересів, розвиток певних професійно-важливих якостей та скласти особистісні характеристики. Під час даних зустрічей учні отримали профорієнтаційні буклети з описами професій, методичні матеріали з роз’ясненнями основних профорієнтаційних термінів і тестовими завданнями.