В даний час широко затребувані SMM-спеціалісти, тобто люди, які займаються розкруткою сайтів у соціальних мережах. Однак, незважаючи на високу популярність даної професії, про те, що повинен знати і вміти подібний фахівець, знають не всі.
На жаль, на даний момент дуже поширеною є думка про те, що SMM-спеціалістом може стати практично будь-яка людина, яка має широку мережу соціальних контактів. Але насправді список особистих контактів у соціальних мережах — це не найбільш показовий критерій якості роботи фахівця з SMM. Справжньому професіоналові в цій області потрібно чимало специфічних знань і вмінь, щоб дійсно ефективно просувати сайти в соціальних мережах.
Наприклад, обов'язки SMM-фахівця можуть включати публікацію цікавого тематичного контенту в спільнотах або на публічних сторінках компаній, спілкування з учасниками спільнот (передплатниками сторінок), залучення нових учасників спільнот (передплатників сторінок), реагування на згадки про компанії в соціальних медіа.
Крім безпосередньо пов'язаних з присутністю компанії в соціальних мережах робіт, SMM-спеціаліст досить часто виконує і ряд загальних менеджерських і маркетингових функцій: розробляє ефективну стратегію поведінки компанії в соціальних мережах, розраховує бюджет, стежить за реалізацією підготовлених заходів, веде звітність тощо. Отже, професіонала в області SMM можна назвати в певному роді універсальним працівником, який повинен поєднувати в собі якості відразу декількох фахівців, щоб розкрутка компанії або її сайту в соціальних мережах проводилася максимально ефективно.
Виходячи з вищеописаних обов'язків SMM-фахівців, перелік основних навичок і умінь подібних спеціалістів повинен включати такі основні пункти:
-
уміння правильно позиціонувати спільноту (публічну сторінку);
-
уміння управляти сервісами реклами в соціальних мережах;
-
уміння прогнозувати та оптимізувати рекламний бюджет;
-
уміння організовувати та проводити конкурси в соціальних мережах;
-
уміння створювати і просувати заходи в соціальних мережах;
-
уміння працювати з «вірусним» контентом у соціальних мережах;
-
уміння реагувати на згадки в соціальних медіа, нейтралізуючи негатив;
-
уміння створювати брендовані канали на відеохостингах;
-
уміння користуватися популярними сервісами в області SMM;
-
уміння адаптувати контент для використання в різних соціальних мережах;
-
уміння підвищувати активність користувачів у групах;
-
уміння працювати з сервісами веб-аналітики для дослідження результатів розкрутки в соціальних мережах.
Звичайно ж, у цей перелік включені не всі необхідні гарному SMM-фахівцеві навички та вміння, однак навіть такий перелік вже дозволяє оцінити, наскільки ретельно слід підходити до вибору SMM-фахівця для просування компанії або її сайту в соціальних мережах.