Покоївки - незамінний персонал в готелях. Представниці цієї професії не просто виконують прибирання в номерах: вони здійснюють і інші важливі функції, необхідні для нормального функціонування готелів. Перелік професійних обов'язків покоївок може відрізнятися в залежності від вимог і «зірковості» кожного конкретного готелю.
Повинна знати:
- правила користування готелями та надання готельних послуг;
- правила міжнародного етикету;
- правила внутрішнього розпорядку у готелі;
- правила етикету при зустрічі, розміщенні гостей та під час обслуговування номерів;
- види та норми використання хімічних миючих засобів, що застосовуються при прибиранні номерів;
- технологію і періодичність прибирання номерів і приміщень загального користування;
- прейскурант цін на послуги;
- розміщення сервісних служб готелю;
- класифікацію номерного фонду;
- нормативи обладнання номерів;
- правила користування електроприладами і протипожежним обладнанням;
- розміщення номерного фонду готелю, запасних виходів, фірм-орендарів;
- розміщення місцевої запірної арматури і протипожежного обладнання;
- правила і норми охорони праці і виробничої санітарії, основи електротехніки;
- володіти діловою іноземною мовою в межах, необхідних для виконання своїх обов’язків.
Повинна уміти:
- зустрічати і розміщувати гостей;
- здійснювати щоденне, поточне і генеральне прибирання номерів і закріплених за нею приміщень загального користування згідно з прийнятою технологією і періодичністю;
- замінювати постільну білизну, рушники та своєчасно поповнювати і контролювати наявність необхідних засобів гігієни, рекламних матеріалів після кожного виїзду мешканця, а при тривалому проживанні – у терміни, - передбачені «Правилами користування готелями та надання готельних послуг»;
- прибирати ліжка;
- приймати замовлення від мешканців на побутові послуги та забезпечувати їх своєчасне виконання;
- здавати всі забуті мешканцями в номерах або знайдені в приміщенні готелю речі диспетчеру;
- володіти навиками міжособистісного і професійного спілкування та запобігати конфліктним ситуаціям, уміти працювати у нестандартних ситуаціях з гостями;
- контролювати заповнення номерів і повідомляти службу прийому і розміщення про зміну статусу номера;
- у разі несправності майна номерів готелю подавати заявку диспетчеру служби готельного господарства або адміністратору для проведення ремонту відповідними спеціалістами;
- у разі виявлення зіпсованого мешканцями майна та обладнання готелю проінформувати про це диспетчеру служби готельного господарства;
- вміти користуватися електронними системами у готелях;
- дотримуватись правил і норм безпечного виконання робіт із застосуванням електроприладів, драбини тощо.
Отримати професію покоївки можна у закладах професійно-технічної освіти, зокрема, у центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.