Тренд-вотчер (від англ.''trend'' – тенденція, напрям та ''watcher''– спостерігач) спеціаліст у сфері реклами та маркетингу, який відстежує появу нових тенденцій серед споживачів, аналізує їх та прогнозує потреби покупців у найближчому майбутньому. Тренд-вотчер виявляє зміни у культурних установках, поведінці споживача, що спричинені появою нових технологій, і встановлює закономірність. Найбільше тренд-вотчера цікавлять потенційні схильності і бажання покупців. Пріоритети споживача демонструє його вибір, на основі якого тренд-вотчер і робить висновки про нові тенденції в споживацькій сфері. Послугами тренд-вотчерів найчастіше користуються компанії, які працюють на ринках, що розвиваються. Даний спеціаліст аналізує та моніторить ринок споживачів, складає прогнози щодо майбутніх потреб суспільства, вивчає їх запити та бажання.
Тренд-вотчер повинен знати: принципи роботи маркетингу, реклами, методи визначення цільової аудиторії, іноземні мови.
Основні обов’язки: аналіз маркетингових досліджень, моніторинг запитів споживачів, аналіз роботи конкурентів, аналіз ефективності уже виконаної роботи, прогнозування потреб ринку.
Важливі риси характеру: комунікабельність, уважність до деталей, спостережливість, кмітливість, аналітичні здібності, організованість, уміння аналізувати великі обсяги інформації, працювати на результат.
Протипоказання: пасивність, імпульсивність, слабка сила нервової системи, конфліктність, замкнутість.
Спорідненими професіями можна вважати такі: маркетолог, PR-менеджер, мерчандайзер. Отримати професію тренд-вотчера можна у маркетингових школах, бізнес-центрах або ж на спеціальних курсах.