У стосунках з роботою: як залишитися закоханим у свою справу якнайдовше

Професійна сфера — значна частина нашого життя, тож цілком зрозуміло, чому так багато людей «одружені з роботою». І, як у будь-якому шлюбі, так і в кар’єрі трапляються кризи та виникає бажання усе покинути. Але є й інший варіант — створити з  роботою  гармонійний  тандем  навіки.

 Як зберігати любов до своєї справи якнайдовше?

Перший день на роботі — як перше освідчення. Хіба можна це забути? Перший досвід зазвичай найяскравіший і найгостріший за відчуттями. Це так би мовити «романтичні стосунки». Ми оберігаємо їх, намагаємось бути ідеальними і віримо в те, що так буде завжди.

Аж ось настає  «одруження»: настають будні і починає зникати романтика. Ми звикаємо до певного набору завдань, до рутини, колег, прокидання вранці у певний час і правил гри в офісному просторі. Часто ми почуваємося настільки впевнено, що починаємо знецінювати те, що в нас є.

Коли все набридає, ми подаємо на розлучення або ж, навпаки, робимо все можливе, щоб зберегти стосунки. Ми шукаємо відповідь на питання: хто винен та куди поділися запал і романтика? Скільки всього хотілося зробити, та чомусь це все в минулому. Натомість є небажання повертатися в офіс, втома, невизначеність, депресія. В цей момент ми напружено думаємо, чи дійсно займаємося тим, чим хочемо, чи не помилилися колись із вибором професії.

Усі ці етапи — нормальна еволюція стосунків, зокрема, і з роботою. Ми набираємось досвіду — професійного, життєвого і прагнемо більшого. Та все ж таки хочемо отримувати задоволення від роботи, як і багато років тому.

Є декілька практичних порад, які можуть стати в пригоді всім, хто хоче бути закоханим у свою роботу якнайдовше.

5 порад,  як залишатися закоханим у роботу

  1. Плануйте свої подальші  кроки. Самовдосконалюватись потрібно все життя. Помрійте, де б ви хотіли бути через якийсь проміжок часу. Складіть кар’єрний план, покрокову інструкцію, деталізуйте дії і вперед. Щоразу, коли ви будете зневірюватися в тому, що робите, пригадуйте свою кінцеву мету. Ту, яка вас надихає і наповнює енергією.

  2. Оточуйте себе правильними людьми. Тими, які можуть і вміють чогось навчити і підтримати. Діліться думками, цікавими кейсами, сміливими ідеями. Під час пандемії, коли ми вимушено обмежуємо офлайн-зустрічі з іншими людьми, практикуйте спілкування онлайн. Створюйте групові чати в месенджерах, організовуйте конференції в Zoom тощо.

  3. Знайдіть ментора. Безцінно мати наставника — людину-експерта в тій сфері, де ви працюєте. Ви завжди можете порадитися, поділитися своїми перемогами, планами на майбутнє. Ця людина буде для вас і критиком, і реалістом, і мрійником. Іншими словами, одна голова — добре, а дві — це успіх!

  4. Майте хобі. Що у вас є окрім роботи? Недостатньо читати книжки, ходити в кіно чи проводити час із рідними, щоб повноцінно перемикатися. Подумайте про активність, яка може бути для вас не менш цікавою, ніж ваша постійна зайнятість. Можливо, це буде спорт, творчість тощо. Включіть ці заняття у своє життя на регулярній основі. Це допоможе не тільки відволікатись від вашої основної діяльності, але й розширювати коло знайомих, отримувати новий досвід, розвиватися повноцінно у всіх сферах життя.

 

       5.Відпочивайте. Як би ви не любили свою роботу, вона набридне, якщо ви не вмієте перемикатися. Навчіться «сумувати» за роботою. Велике мистецтво — знайти в собі сили відключити під час відпочинку не тільки телефон, але й голову.

І пам’ятайте, що сумніватися, втомлюватися, прокрастинувати — це абсолютно нормальні явища, коли ви багато працюєте і віддаєтесь на 100% своїй справі. Переломні моменти також потрібні — вони дають нам нові поштовхи та мотивацію йти далі.