Усім нам доводилося переживати різні емоційні моменти на роботі – як позитивні, так і негативні. Пропонуємо розглянути типові негативні емоції на роботі, причини їх виникнення, способи боротьби з ними та те, як компанії можуть створити сприятливе робоче середовище для психічного здоров’я співробітників.
Поширені негативні емоції, які виникають на роботі: розчарування, знервованість, гнів, виснаження (фізичне та емоційне), тривога, відчай, злість.
Негативні емоції на роботі ми можемо переживати наразі, зокрема, через війну, особливо, якщо відбуваються серйозні зміни в компанії – звільнення, скорочення, урізання зарплати. Робоче навантаження, брак коштів, проблеми у спілкуванні з колегами, особисті життєві стресові ситуації тощо. Важко не реагувати на все це спокійно – чи не так?
Ми можемо відчувати негативні емоції – це частина нашого життя, але ми не повинні занурюватися в них, жити ними. З такими емоціями потрібно працювати щодня, щоб вони не заважали, зокрема, роботі. Не потрібно жити з негативом і нести його, виправити ситуацію можна.
Інструменти для пропрацювання власних емоцій
-
Перетворіть свої занепокоєння на плани покращення ситуації, що склалася. Наприклад, якщо хвилюєтеся, що вас звільнять, обміркуйте, як продемонструвати керівнику, що ви – цінний співробітник для компанії. Або ж подумайте, що будете робити, якщо вас все-таки звільнять.
-
Під час занепокоєння на роботі можуть бути корисними дихальні вправи. Спробуйте наступного разу, коли будете відчувати хвилювання, заспокоїти себе: вдихайте п’ять секунд, потім видихайте п’ять секунд.
-
Ще одна корисна техніка – заземлення, прикладом якої є метод 5-4-3-2-1. Якщо відчуваєте тривогу, яка переростає у паніку, виберіть п’ять речей, які можете побачити, чотири речі, яких можете торкнутися, три речі, які можете почути, дві речі, які можете понюхати, і одну річ, яку можете спробувати на смак. Це дозволить вам проживати ситуацію в моменті замість того, щоб пустити свої тривожні думки на самоплив.
-
Багато проблем на роботі виникають через відсутність здорового спілкування в колективі. Якщо хочете позбутися розчарування та роздратування, які викликають колеги, дізнайтеся про них більше. Зокрема, зверніть увагу на культуру, виховання, покоління, інтроверти вони чи екстраверти тощо. Це може вплинути на те, як вони спілкуються з вами. Було б непогано вивчити типи особистості. Так навчитеся розуміти їхню поведінку, комунікувати з ними.
-
Догляд за собою важливий, не забувайте про себе та своє психічне здоров’я. Перерви на відпочинок – дійсно невід’ємна складова простого піклування про себе. Використовуйте дні відпустки, відпочивайте під час обідньої перерви, не працюйте у вихідні, правильно харчуйтеся, дотримуйтеся режиму сну.
Так, коли на роботі виникає стрес, ви матимете інструменти та знатимете, як з ним впоратися.